آن شهید مظلوم و این ضریح طلای 138 کیلوگرمی..!! 
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب پروفایل قالب سبز

آن شهید مظلوم و این ضریح طلای 138 کیلوگرمی..!!

به‌کارگیری 138 کیلوگرم طلا و 6500 کیلوگرم نقره برای ساخت ضریح یکی از امامان

 


 

حتماً ادامه ی عکس ها را نیز ببینید


برچسب‌ها: نقدفتودرددورترینان
ادامه مطلب
[ یک شنبه 5 آذر 1391 ] [ ] [ شایان مهرستا (شب) ]

به دست آهن تفته کردن خمیر

به از دست بر سینه پیش امیر


برچسب‌ها: کارگران
[ پنج شنبه 15 تير 1391 ] [ ] [ شایان مهرستا (شب) ]

خبرگزاری ایلنا گزارش داده‌ است که نمایندگان ۱۰ هزار کارگر با ارائه طوماری به دفتر عبدالرضا شیخ الاسلامی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به شرایط اقتصادی اعتراض کرده اند.

پیش‌نویس اصلاحیه قانون کار، طرح هدفمند کردن یارانه ها، تورم و وضعیت دستمزد، بیمه و بازنشستگی مواردی هستند که در این طومار مورد انتقاد قرار گرفته است.

کارگران امضاکننده این طومار از طرح هدفمند کردن یارانه ها با عنوان "قطع یارانه ها" نام برده اند و نوشته اند که به رغم گرانی ناشی از آن، "میانگین دستمزد کارگران در سال ۹۰ و سال جاری، نسبت به سال های قبل از اجرای فاز اول قطع یارانه ها حتی کاهش نیز پیدا کرده است."

آنان همچنین گفته اند که با اعمال مالیات بر ارزش افزوده "عملا حدود ۵ درصد از دستمزد روزانه زیر خط فقر ما کارگران، به خزانه دولت سرازیر شده است."

عدم پرداخت به موقع دستمزد، استخدام با قراردادهای سفید امضا یا بدون قرارداد و تغییر حقوق بازنشستگی از میانگین دستمزد ۲ سال آخر به میانگین دستمزد ۵ سال آخر موارد دیگری هستند که اعتراض کارگران را برانگیخته است.

در این طومار آمده است: "ناامنی شغلی، اخراج سازی و تعطیلی کارخانه ها در بدترین وضعیت نسبت سال های پیش قرار دارد."

همچنین برخی سایت های نزدیک به فعالان کارگری گزارش داده اند که روز جمعه بیش از ۵۰ فعال کارگری در شهر کرج در غرب تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.

تا کنون اطلاعی از علت بازداشت و اتهام آنها در دست نیست.

به نقل از:http://tammkeen.info


برچسب‌ها: کارگران
[ چهار شنبه 31 خرداد 1391 ] [ ] [ شایان مهرستا (شب) ]

مناسبت اول مه به عنوان روز کارگر به این لحاظ بوده است که در چهارم ماه مه سال 1886، و در چهارمین روز اعتصاب و تجمع کارگران آمریکایی در شهر شیکاگو، پلیس به روی آنان آتش گشود که شماری کشته، عده‌ای مجروح و بعداً چهارتن نیز اعدام شدند. کارگران اعتصابی خواستار تعدیل شرایط کار و کاهش ساعات روزانه کار از ده ساعت به ۸ ساعت بودند. قرار بود که اول ماه مه 1886 در آمریکا (ایالات متحده)، کاهش ساعات کار به هشت ساعت در روز، به اجرا درآید که چنین نشد و در نتیجه، کارگران در گوشه و کنار این کشور دست به تظاهرات زدند و در یک‌هزار و دویست کارخانه و کارگاه، اعتصاب صورت گرفت. شمار کارگران معترض شهر شیکاگو بیش از سایر شهرها و حدود ۹۰ هزار تن بود. در چهارمین روز تظاهرات شیکاگو، کارگران اعتصابی و هوادارانشان در «میدان بیده = Haymarket» جمع شده و از اینجا به حرکت درآمده بودند. سخنرانان آنان بر یک گاری بزرگ سوار بودند و شعار می‌دادند. پس از طی مسافتی، پلیس اطراف این گاری (چهارچرخه) را گرفت و خواست که تظاهرکنندگان متفرق شوند که ناگهان انفجاری صورت گرفت، یک مامور پلیس کشته شد و چند کارگر و پلیس نیز مجروح شدند. این حادثه سبب شد که پلیس دست به تیراندازی به سوی جمعیت بزند و کشتار صورت گیرد. آمار کشته‌شدگان اعلام نشده‌است ولی اسامی انبوه مجروحان در دست است. پلیس با اعمال خشونت موفق شد جمعیت را پراکنده سازد. در پی این حادثه، هشت تن به عنوان مسبّب دستگیر شدند که پنج نفر از آنان کارگر مهاجر آلمانی و یکی هم آلمانی تبعه آمریکا بود. دادگاه یکی از این دستگیرشدگان را به ۱۵ سال حبس محکوم کرد و بقیه محکوم به اعدام شدند که فرماندار ایالت مجازات دو تن از آنان را به حبس ابد تخفیف داد. یکی از محکومان به اعدام، پیش از اجرای حکم خودکشی کرد و چهار نفر دیگر به دار آویخته شدند.

با رسیدن اخبار مربوط به این تظاهرات، کشتار و اعدام به سایر کشورها، در گوشه و کنار جهان مراسم یادبود برگزار و هر سال هم تکرار شد که به تدریج اول ماه مه، روز جهانی کارگر عنوان گرفت. چون اعدام‌شدگان شیکاگو عمدتا آلمانی بودند، در سال 1933حزب نازی آلمان روز اول ماه مه را روز ملی و تعطیل عمومی اعلام کرد.

منابع:

ویکی پدیا

http://www.iranianuk.com

http://www.basijnews.ir/


برچسب‌ها: کارگران
[ سه شنبه 12 ارديبهشت 1391 ] [ ] [ شایان مهرستا (شب) ]

برو کار می کن مگو چیست کار..!!

 

مزد کارگر را پیش از آنکه عرقش خشک شود بپردازید.
(از یکی از بزرگان دین)

منابع:

http://ciasatt.blogspot.com

http://haghighatnews21.wordpress.com

http://www.khabaronline.ir


برچسب‌ها: کارگران
[ چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391 ] [ ] [ شایان مهرستا (شب) ]

بابا آب نداد

بابا نان نداد

اصلاً بابا نبود

اگر هم بود نه آبی نه نانی..


برچسب‌ها: فتو دردفقرکودکان کارکارگران
[ یک شنبه 7 اسفند 1390 ] [ ] [ شایان مهرستا (شب) ]

منبع عکس ها: http://jahanezan.wordpress.com


برچسب‌ها: فتو رنجکارگران
[ شنبه 6 اسفند 1390 ] [ ] [ شایان مهرستا (شب) ]

کارگران زحمت کش کارخانه ی ثبات

منبع عکس ها: http://www.centralclubs.com


برچسب‌ها: فتو رنجکارگران
[ شنبه 6 اسفند 1390 ] [ ] [ شایان مهرستا (شب) ]
[ شنبه 22 بهمن 1390 ] [ ] [ شایان مهرستا (شب) ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
درباره وبلاگ

چه آسان شعر می‌سراییم و از انسانیت و حقوق بشر و صدها واژه‌ی از تداعی افتاده‌ی رنگین دیگر دم می‌زنیم. اما آن سوتر از دیوار بلند غرورمان، فراموشی‌مان و روزمرّه‌گی‌مان شعرها کشتار می‌شوند. انسانیت و حقوق بشر در گنداب‌ها دست و پا می‌زند و قاموسی به حجم تاریخ دور و نزدیک از واژگان زنده؛ گرد فراموشی می‌گیرد. چه ساده فراموش می‌کنیم مرگ «شعر» در جامه‌ی انسان را.. آری.. از شعرستانیم و از شعر بی‌خبر و از نزدیک‌ترین‌ها چه دورترین..
امکانات وب