جنگل های عمودی 
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب پروفایل قالب سبز

آنها:

شرکت معماری ایتالیایی "استفانو بوئری" در تلاشی برای ترکیب معماری شهری و بافت گیاهی، پروژه ای برای ایجاد جنگلهای عمودی ارائه کرده است.

این شرکت مدلی را ارائه کرده است که به واسطه آن و با ایجاد جنگلهایی که به سوی آسمان رشد می کنند، می توان به احیای جنگلها و طبیعت محیطهای شهری پرداخت.
به گفته این شرکت معماری، جنگلهای عمودی ابزارهایی برای احیای زیست محیطی شهرهای کنونی اروپا به شمار می روند. شهر میلان اولین شهر در ایتالیا خواهد بود که چنین جنگلهایی در آن احداث خواهد شد.     
این جنگلها به همراه دو برج مسکونی که در حال حاضر نقشه ساخت آنها ارائه شده به وجود خواهند آمد. این برجها به ارتفاع 110 و 76 متر زیستگاه بیش از 900 درخت خواهد بود و همچنین تعداد زیادی از انواع گلها و بوته ها نیز در این برجها کاشته خواهند شد.
ایده اصلی این است که در صورت حذف شدن ساختمان برجها و به جا ماندن درختان، تعداد درختها با تعدادی که برای خلق یک جنگل کامل بر روی زمین به آن نیاز است برابری کند. به این شکل مهندسان در نظر دارند جنگلی به وسعت 10 هزار متر مربع را به صورت عمودی و در میان شهر بنا کنند.          
این پروژه در عین حال می تواند در پاکسازی هوای شهرها نیز تاثیرگذار باشد، زیرا گیاهان عامل ایجاد رطوبت، جاذب
CO2 و ذرات غبار و تولید اکسیژن هستند، ویژگی هایی که می تواند شرایط زندگی را برای ساکنان شهرها و برجها بهبود ببخشد، همچنین درختها مانند یک چتر می توانند از ورود تشعشعات مضر نور خورشید به داخل جلوگیری کنند.
در این برجها سیستم آبیاری و تصفیه کار گذاشته خواهند شد تا آب آلوده را تصفیه کرده و مقادیر مناسبی از آن را به پای درختان جنگل بریزد. همچنین در این برجها از سلولهای خورشیدی برای تامین انرژی پاک و خودکفا شدن برجها از نظر انرژی استفاده خواهد شد.
بر اساس گزارش گیزمگ، ساخت این برجها 87.5 میلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت و تکمیل آنها مرحله اول از پروژه ای خواهد بود که در پایان آن باید کمربندی سبز از پوشش گیاهی به دور شهر میلان ایجاد شده باشد:

http://www.hitna.ir:منبع


 ما:

 



نظرات شما عزیزان:

باد صبا
ساعت17:50---14 فروردين 1391
ایول!!

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها: آنها و ما
[ یک شنبه 13 فروردين 1391 ] [ ] [ شایان مهرستا (شب) ]

درباره وبلاگ

چه آسان شعر می‌سراییم و از انسانیت و حقوق بشر و صدها واژه‌ی از تداعی افتاده‌ی رنگین دیگر دم می‌زنیم. اما آن سوتر از دیوار بلند غرورمان، فراموشی‌مان و روزمرّه‌گی‌مان شعرها کشتار می‌شوند. انسانیت و حقوق بشر در گنداب‌ها دست و پا می‌زند و قاموسی به حجم تاریخ دور و نزدیک از واژگان زنده؛ گرد فراموشی می‌گیرد. چه ساده فراموش می‌کنیم مرگ «شعر» در جامه‌ی انسان را.. آری.. از شعرستانیم و از شعر بی‌خبر و از نزدیک‌ترین‌ها چه دورترین..
امکانات وب