وسایل شکنجه در قرون وسطی 
صفحه اصلی تماس با ما عناوین مطالب پروفایل قالب سبز

 

میله ی آهنی

قربانی را روی یک میله ی آهنی نوک تیز قرار می دادند و به تدریج این میله را از پایین بدن به داخل فرو می کردند تا اینکه از قسمت بالای بدن قربانی خارج شود. این ابزار شکنجه در رومانی مورد استفاده قرار می گرفت.

گهواره ی بیداری یهودا ( The Wake of Juda's cradle)

 

قربانی به وسیله ی یک کمربند آهنی به بالای کمرش آویزان می شد. پاها و دستهای قربانی را با طناب به هم بسته و پاهایش را به وسیله ی یک تکه چوب به صورت نیمه باز قرارمی دادند به طوری که قربانی تنها می توانست آنها را همزمان با هم حرکت دهد. سپس قربانی را بالای یک هرم نوک تیز قرار می دادند. پاهای قربانی را به وسیله ی طنابی که به قوزک پایش بسته بود تا حد امکان می کشیدند. سپس قربانی را بر روی هرم قرار می دادند به طوری که نوک تیز هرم در مقعد یا در آلت وی قرار می گرفت. به این ترتیب قربانی، با توجه به فشاری که بر ماهیچه های وی وارد می آمد لحظه ای آسوده نبود و نمی توانست بخوابد.

تابوت آهنی

 

قربانی را درون یک تابوت آهنی که اغلب کوچکتر از قد او بود قرار می دادند و به درخت آویزان می کردند تا طعمه ی جانوران شود. افراد ملحد و کافر را با این وسیله شکنجه می دادند.  

چهار میخ ( Rack)

این وسیله علاوه بر یک وسیله ی شکنجه ی مفید و مؤثر، می‌توانست به عنوان مسابقه ی «بکش بکش» هم مورد استفاده قرار گیرد. روی این شبه تخت، 4 دست و پای قربانی را می‌بستند و با 4 اهرم که هر کدام دو به دو و به صورت ضربدری به یک سمت حرکت می‌دادند، آنها را می‌کشیدند. میزان کشیدگی این اهرم‌ها را به تدریج بیشتر و بیشتر می‌ کردند تا بالأخره از یک جایی، بدن قربانی شروع به شکاف و پارگی کند. اسم خاص این وسیله Rack است که معنی‌ آن به شدت کشیدن و عذاب دادن است.

باکره ی نورمبرگ ( The virgin of Nuremburg)

 

اسم این وسیله نشان دهنده ی اولین جایی ست که این وسیله در آن ساخته شده است. گفته می شود که تصاویری بر روی این تابوت حکاکی می شده که آنرا ترسناک تر نشان دهد. میخ هایی در این تابوت قرار دارد که نقاط مختلفی از بدن قربانی را سوراخ می کند. ولی برای زنده نگه داشتن قربانی و زجر دادن وی، مکان این میخ ها طوری طراحی شده که اعضای حیاتی بدن را سوراخ نکند و قربانی را در حالت ایستاده زنده نگه دارد. در این وسیله از هر دو طرف باز می شود ولی قربانی نمی تواند از آن خارج شود .دیواره های این تابوت به قدری ضخیم بوده که صدای ناله ی قربانی از بیرون آن شنیده نمی شد. با تکرار این عمل، میخها دقیقاً جای زخم های قبلی را سوراخ می کنند که قربانی را زجرکش می نمود. 

پنجه ی گربه یا قلقلک اسپانیایی (Cat's Paw or Spanish Tickle)

 

این وسیله بسیار شبیه پنجه ی گربه با چنگال هایی بسیار بلند و تیز است. دست ها و پاهای قربانی را ابتدا می بسته اند و سپس با این وسیله گوشت تنش را جدا می کرده اند. به دلیل ابعاد چنگال ها، ماهیچه ها و استخوان ها مانعی برای استفاده از این وسیله نبودند. 

چرخ کاترین (چرخ شکننده)

در این روش قربانی را به یک چرخ درشکه می‌بستند، سپس چرخ درشکه مورد نظر را به تدریج به حرکت درمی آوردند در حالی که فرد شکنجه گر با یک چکش آهنی به بدن قربانی می کوبید تا تمام استخوان هایش خرد شود. بعد هم که چرخ دور می گرفت، سعی می‌ کردند تا با چوب سرعت چرخ را بگیرند. این وسیله در انگلیس و روسیه طرفداران بسیاری داشته است.

ارّه

 

این وسیله در همه جای اروپا مورد استفاده قرار می گرفت. این ارّه برای جرم های گوناگونی از قبیل شورش، جیب بری و عدم اطاعت نظامی استفاده می شد. طبق نقاشی های آن دوره، قربانی در حالت وارونه قرار داده می شد تا خون در مغز جمع شود و قربانی در هنگام ارّه شدن بیهوش نشده و قبل از مرگ زجر بکشد! این شکنجه معمولاً ساعت ها طول می کشید. 

سر شکن

این ابزار برای اولین بار در اسپانیا مورد استفاده قرار گرفت و بعد از آن در سراسر اروپا رواج یافت. سر قربانی را بین دو صفحه قرار می دادند و بعد با چرخاندن یک پیچ این صفحات را به یکدیگر نزدیک می کردند و اگر قربانی اعتراف نمی کرد آن قدر این کار را ادامه می دادند تا جمجمه و فک او با هم یکی می شد.

شکافنده ی زانو

از این ابزار نیز در دادگاه تفتیش عقاید اسپانیا استفاده می شد. زانوی قربانی را بین دو صفحه ی پوشیده شده از میخ قرار می دادند. پس از آن با نزدیک کردن صفحات به همدیگر، میخ ها در گوشت و استخوان زانوی وی فرو می رفت. این شیوه ی شکنجه موجب مرگ قربانی نمی شد اما زانو های وی را کاملاً نابود می کرد.

منابع:

http://www.seemorgh.com

http://www.download.wwp.ir


نظرات شما عزیزان:

یکی
ساعت17:10---15 ارديبهشت 1395
براچی قرون وسط انقد احمق بودن ادما رو انقد شکنجه میکردن تا بمیرن باید فقط زجرشون میدادن
پاسخ: !!!!!!!!!!!


زمین مارکت
ساعت9:29---25 خرداد 1391
-

* با سلام و با عرض خسته نباشيد

* "با توجه به اينکه ما نيز تصميم گرفتيم اين پيام رو به صورت پيام عمومي از فروردين 91 به اکثر وبلاگ هاي به روز شده ارسال کنيم ، در صورتي که قبلا اين پيام رو مشاهده کردين ، پيشاپيش پوزش مي طلبيم "

* تنها در صورتي که علاقه مند به کسب درآمد به روش همکاري در فروش هستيد و دنبال يک راه مطمئن کسب درآمد هستيد ادامه اين مطلب رو بخونيد

* * * * * * * * * * * * * * * * *

* پورسانتهاي ما رو با بقيه همکارانمون در اين زمينه حتما مقايسه کنيد

* و البته نمايش تبليغـــات ما بر روي وبلاگها و وبسايتهاي شما عزيزان با توجه به نوع سليقه شما ميتونه متفاوت باشه "پست ثابت - بنرهاي تبليغي و ......"
* پيشنهاد ما اينه که حتما علاوه بر اختصاص پست هايي از وبلاگ و وبسايت خودتون به تبليغ محصولات ما ، يک وبلاگ تخصصي فروشگاهي فعال رو هم راه اندازي کنيد و محصولات مورد علاقتون رو در اونجا قرار بدين و با ساير وبلاگها تبادل لينک فعال داشته باشين

* و اينکه يک بازارياب موفق کسي است که کمي پشتکار و البته صبر داشته باشه

* * * * * * * * * * * * * * * * *

* لينک مستقيم ثبـــت نام شما در وب سايت بزرگ ما :

http://sabtenam.zaminmarket.com/index.php?page=register< br />
* پس از ثبت نام و دريافت sms حاوي تبريک عضويت ، توسط لينک زير به کنترل پنل خود وارد شويد :

http://www.mepanel.com

* "پيشنهاد مي شود که اين لينک را براي دسترسي آسان تر در مراجعات بعدي و ورود به کنترل پنل شخصي تان در Favorites مرورگر خود ذخيره نماييد"

موفق باشيد .......

-


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها: زندان و شکنجه
[ جمعه 25 فروردين 1391 ] [ ] [ شایان مهرستا (شب) ]

درباره وبلاگ

چه آسان شعر می‌سراییم و از انسانیت و حقوق بشر و صدها واژه‌ی از تداعی افتاده‌ی رنگین دیگر دم می‌زنیم. اما آن سوتر از دیوار بلند غرورمان، فراموشی‌مان و روزمرّه‌گی‌مان شعرها کشتار می‌شوند. انسانیت و حقوق بشر در گنداب‌ها دست و پا می‌زند و قاموسی به حجم تاریخ دور و نزدیک از واژگان زنده؛ گرد فراموشی می‌گیرد. چه ساده فراموش می‌کنیم مرگ «شعر» در جامه‌ی انسان را.. آری.. از شعرستانیم و از شعر بی‌خبر و از نزدیک‌ترین‌ها چه دورترین..
امکانات وب